Hé, wat leuk dat je een kijkje bij Kabouters jong neemt!

Kamp 2013 klimbos

Even een samenvatting van wie wij zijn:

Hoe heten we?                  De Kabouters-jong
Welke leeftijd hebben wij?             7 tot 9 jaar
Zijn het meisjes of jongens die bij onze groep zitten?                         Meisjes
Wanneer draaien wij?        Zaterdagmiddag van 13:00u tot 14:30u

Wij zijn Kabouters jong, de stoerste speltak van scouting Groenlo met meiden van 7 tot 9 jaar.
Wij draaien op zaterdagmiddagen van 13 tot 14.30 uur.
Wij zijn heel graag buiten en af en toe binnen (als het hard regent of als het erg koud is).
Samen met onze leiding beleven we wekelijks allerlei leuks op het terrein van scouting Groenlo of daarbuiten.

Programma's

Iedere zaterdagmiddag is er een ander programma.
Bij ons kun je leren hoe je een goed vuurtje maakt zodat je er een broodje op kunt bakken.
Nog nooit een lucifer aangestoken, dat kun je dan meteen proberen!
Beslag maken en je zelfgebakken pannenkoek opeten, een hut bouwen en slijm maken.
Iets knutselen, smokkelspel of jachtseizoen met walkietalkies.
Een speurtocht, waterspelletjes en klimmen op onze klimtoren, wij worden er blij van!

Wat zijn de speciale programma's die we door het jaar heen doen?

Een keer per jaar gaan we op zomerkamp naar een blokhut van een scoutingvereniging in de buurt van Groenlo.
Je slaapt dan twee nachtjes in je slaapzak op een matrasje of luchtbed in een grote ruimte met de andere meiden van Kabouters jong, super tof!
Iedereen vindt dat altijd ook een beetje spannend, maar we hebben samen vooral veel lol.
We leven dan een paar dagen samen, gaan veel te laat naar bed, doen bingo met vette prijzen, gaan zwemmen, maken kampvuur en bedenken een act voor de bonte avond, doen een avondspel met lasergame, spelletjes, vlechten elkaars haren en natuurlijk is er ook corvee waarbij je helpt koken en afwassen.
En wist je dat er op de laatste ochtend een oorlogsonbijt is? Wat dat is? Dat merk je vanzelf!

We gaan ook wel eens een dagje weg of we draaien op een andere plek.
Met Sinterklaas zijn we wel eens te vinden in de gymzaal en in het voorjaar gaan we vaak naar een pretpark!

Ook kunnen we meedoen met de gezamenlijke dag, maar daarover kun je meer hier lezen:

De gezamelijke dag

Heb jij zin om een keer mee te draaien?

Dan kun je een mailtje sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin de groep waarin je wil meedraaien.

Wil je je aanmelden?

aanmeldingsformulier Scouting Groenlo

Wil je een scoutfit bestellen?

Bestelformulier scoutfit kabouters jong

Wil je je afmelden?