Welkom bij de Welpen

9 tot 12 jaar

Meisjes/Jongens: Jongens

Wanneer draaien wij: zaterdagmiddag van 15.00 tot 16.30 uur

De Welpen-Oud is een speltak voor alléén jongens met een leeftijd van 9 tot 12 jaar oud. Tijdens de opkomsten doen wij veel verschillende dingen. We zijn bijna altijd buiten, tenzij het héél erg slecht weer is. Je moet dus niet bang zijn om vies te worden.

Programma’s
Tijdens onze opkomsten staan de volgende dingen centraal: samenwerking, avontuur , uitdaging en héél veel plezier hebben.  De programma’s zijn heel verschillend. We doen veel spellen, zoals vlaggenroof, Levend Stratego en Hollandse Leeuwen. Er zijn spannende activiteiten zoals kratstapelen, klimmen en boogschieten, maar ook creatieve zoals suikerbieten uithollen voor Sint Maarten of een waterraket maken. Soms doen we gezellig een programma samen met de Kabouters.

Speciale activiteiten

Eigenlijk is er iedere zaterdag weer iets speciaals bij de Welpen, omdat we bijna iedere week weer een totaal ander programma hebben. Soms gaan we ook van ons prachtige scoutingterrein af voor een activiteit. Bijvoorbeeld voor een spel in het centrum van Groenlo, een bezoekje aan de brandweer of om te klimmen in een klimbos.

Hutten bouwen
Een van de favoriete activiteiten van de meeste Welpen is hutten bouwen. Dat doen we op verschillende manieren. Met pallets en spijkers of met palen, touw en zeil. Dan kunnen de Welpen alvast een beetje leren knopen. Het is dan echt stoer om een nachtje te gaan slapen in een zelfgebouwde hut.

Zomerkamp
Het hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp. We gaan dan 5 dagen op kamp in een blokhut van een andere Scoutinggroep. De activiteiten op kamp hangen af van de plaats waar we naar toe gaan, maar we gaan sowieso zwemmen, zelf koken, spannende nachtspellen doen en heel veel fikkie poken.

Wil jij ook lid worden? Klik dan hier. Omdat veel jongens het leuk vinden bij de Welpen, is er wel vaak een wachtlijst.

Groetjes,
De Welpenleiding