Bloemenpanelen

Ieder jaar is er tijdens de Grolse kermis de tentoonstelling van bloemenpanelen. We doen hier altijd actief aan mee. We bouwen een grote constructie voor de vrije klasse, maar doen ook altijd mee met meedere kinderpanelen.

De voorbereiding begint op koninginnedag. Dan zetten we de grote corsotent op. Een bouwgroep van leden, leiding en ouders last en timmert de constructie voor de vrije klasse. Het ontwerp is gemaakt door leden van de corsocommissie. Na het lassen kunnen het kippengaas en de twee lagen papier maché er overheen.

De vrijdag en zaterdag voor de kermis zijn de plakdagen. Vele scouts, jong en oud, helpen mee met het pitten en plakken van de tienduizenden dahlia’s. Ook zijn er veel oud-leden en ouders, die het gezellig vinden om een dag mee te helpen.

Ons thema dit jaar was “Grols Spel Spektakel – ‘t is bi’j de beesten af.” Dit was een typisch speels en creatief Scouting-ontwerp met een olifant op een glijbaan, een aap op een draaiplateau en een giraffe op een zwemband in de gracht. We wonnen er de eerste prijs mee, zowel bij de vak- als de publieksjury. Met één van onze kinderpanelen behaalden we ook de eerste plek. Deze had als thema “75 jaar Scouting Groenlo”. We zijn erg blij met de prijzen, maar bouwen en plakken omdat het erg leuk en gezellig is. De perfecte aanloop naar de Grolse kermis!